Skupinové cvičenie v našom pohybovom štúdiu sa líši od bežného skupinového cvičenia . Prebieha skôr ako komplexný 10-týždňový program pod vedením skúseného fyzioterapeuta, ktorý sa vám venuje a koriguje vaše pohyby.

S ohľadom na súčasnú epidemiologickú situáciu na Slovensku sme sa rozhodli obmedziť počet ľudí v skupine. Získate tak oveľa individuálnejší prístup pri cvičení od vášho fyzioterapeuta.

 

V čom sa líšime?

Okrem samotného cvičenia získate aj praktické rady do vášho každodenného života. Dozviete sa o správnom držaní tela počas dňa či noci, rady ako správne dýchať, venujeme sa starostlivosti o  chodidlo a rovnováhe, povieme si ako správne dvíhať bremená či ako pracovať s bolesťou. Učíte sa vnímať svoje telo, dych a pohyb. 

Okrem iného stretnete nových ľudí s podobným pohybovým zámerom a vtedy sa motivácia vždy hľadá o čosi ľahšie.

Poďme preto spoločne urobiť niečo pre naše zdravie a potešme naše telo, dušu i myseľ.

Tešíme sa na Vás v našich priestoroch Funaction Fyzioterapie na ulici Jána Milca 52 v Žiline

Rozpis cvičení

Cvičenie pre zdravý chrbát na podklade DNS začína v pondelok 20.07.2020 a v stredu 22.07.2020.

Cvičenie pre seniorov na zlepšenie rovnováhy a ako prevencia pádov prebieha každý štvrtok o 11:00

Cvičenie pri hypermobilite začína v utorok 21.07.2020 o 15:30.

Letná novinka: SM systém začína 22.07.2020 o 15:30





CvičenieTermínVoľné miesta
DNS Zdravý chrbát (skup. A)pondelok 16:30 0
DNS Zdravý chrbát  (skup. B)pondelok 17:30 1
DNS Zdravý chrbát  (skup. C)pondelok 18:30 2
DNS Zdravý chrbát  (skup. A) streda 16:30 2
DNS Zdravý chrbát  (skup. B)streda 17:30 1
DNS Zdravý chrbát  (skup. C)  streda 18:30 1
Novinka SM Systém  streda 15:30 0
Skupinové cvičenie pri hypermobilite utorok 15:30 5
Cvičenie pre seniorov na zlepšenie rovnováhy a ako prevencia pádovštvrtok 11:00 3

Viac informácií o našom cvičení

Zdravý chrbát, skupinové cvičenie na podklade DNS

DNS (Dynamická neuromuskulárna stabilizácia) je koncept celosvetovo uznávaného českého prof. Pavla Koláře založený na neurofyziologickom podklade, ktorý vychádza z vývojovej kineziológie a prirodzeného vývoja dieťaťa. DNS využíva neuroplasticitu, čo je schopnosť CNS (centrálnej nervovej sústavy) meniť sa v závislosti na vnútorných, či vonkajších podmienkach, skúsenostiach a opakujúcich sa podnetoch. Vplyvom dnešnej “modernej” doby máme tendenciu spadať do nesprávnych stereotypov a zabúdame pohyby, ktoré nám sú fyziologické a prirodzené.  Cieľom tohto cvičenia je “preprogramovanie” mozgu a znovuobjavenie pôvodných pohybových vzorov.

Viac o tomto koncepte sa dočítate TU.

Cvičenie pre seniorov na zlepšenie rovnováhy a ako prevencia pádov

podľa svetovo uznávaného OTAGO programu

Tak ako nám roky pribúdajú, tak starne i naše telo a bežné denné aktivity sa postupne
stávajú náročnejšie. Ak svaly ochabnú a stratia svoju silu, tak sa to prejaví napríklad i na chôdzi. Následne môže byť ovplyvnená rovnováha a hrozí riziko pádu a poranenia. Ak si neuvedomíme túto situáciu a problém neriešime, hrozí, že činnosti ako upratovanie, varenie, nakupovanie budú znamenať problém pre nás a našu rodinu. Staneme sa viac závislí na našom okolí , kvalita života môže byť negatívne ovplyvnená.

Pády sú momentálne zásadným zdravotným problémom, pretože sú hlavnou príčinou úrazov u ľudí starších ako 65 rokov. Následkami úrazov sú zranenia rôzneho rozsahu, strata istoty, rovnováhy, zhoršené funkcie, dlhodobá imobilita na lôžku, prinajhoršom smrť. práve dlhodobá nehybnosť na lôžku komplikuje návrat do predchádzajúceho života a senior sa stáva závislým na svojom okolí. 

Odborníci z Nového Zélandu a UK mysleli na staršiu populáciu, a preto vymysleli jedinečný, jednoduchý a veľmi účinný Program Otago, ktorý zvládne takmer každý senior. Jeho hlavným cieľom je znížiť riziko pádov a úrazov zapríčinených pádmi. Je výsledkom niekoľko rokov trvajúcich výskumov, ktorých sa zúčastnilo viac než 2000 seniorov. Na ich základe môžeme tvrdiť že:

  • Otago program znižuje riziko pádov a počet úrazov zapríčinených pádmi až o 35% (ako u mužov, tak aj u žien)
  • Zlepšuje svalovú silu a balančné schopnosti
  • Udržuje sebaistotu a stabilitu pri bežných denných aktivitách
  • Vytvára nové priateľstvá v skupine

Program Otago v našom zariadení obsahuje:

  • sériu cvikov na posilnenie svalov dolných končatín (ktoré si môžete následne vykonávať aj doma)
  • balančný tréning rôznej náročnosti
  • funkčný tréning mozgu
  • koordinačné cvičenie
  • odborný dohľad

Tento program je vhodný pre všetkých mobilných seniorov vo veku nad 65 rokov, ktorí nepoužívajú paličku, ani barlu a nevadí im cvičenie na zemi. 

V prípade nejasnosti nás neváhajte kontaktovať, radi Vám poradíme.

Cvičenie SM systém

Počas  vývoja si človek vytvoril svalový korzet, aby ho mohol stabilizovať v  každodenných činnostiach. Hlavné pohybové aktivity ovplyvňujúce  formovanie pohybového aparátu boli chôdza, beh a práca rozsiahlym pohybom horných končatín vo vzpriamenej pozícii. Nanešťastie, v posledných rokoch má prevahu sedavý spôsob života, ktorý narúša vzpriamené držanie tela. Chýba dostatok prirodzeného pohybu, zatiaľ čo pribúda statické pokojové zaťaženie. 

Na navrátenie stratenej svalovej harmónie  a vzpriameného držania tela vznikla metóda SM systém. Tento cvičebný koncept  sa postupne vyvíjal 30 rokov a má 25 ročné klinické skúsenosti. Jej zakladateľom je český lekár  MUDr. Richard Smíšek. 

Najdôležitejšie na cvičení SM systém je, že pomocou svalových špirálovitých zreťazení, tvorí v tele silu nahor, ktorá odľahčuje tlak na medzistavcové platničky a kĺby. Tým umožňuje ich výživu, regeneráciu a liečbu.  Zároveň svalové špirály poskytujú chrbtici optimálnu pohyblivosť. Preto je táto metóda vhodná pre ľudí, ktorí trpia bolesťami chrbtice v driekovej, hrudnej alebo krčnej oblasti, je určená pre tých, ktorí majú diagnostikovanú vysunutú platničku  a taktiež skoliózu. Toto cvičenie má veľký význam pri prevencii a liečbe porúch veľkých kĺbov (bedrového, kolenného, ramenného, kĺbov nohy). Významnú úlohu zohráva pri liečbe plochonožia. 

 

SM systém prebieha prostredníctvom elastických lán. Elastické lano umožňuje rozsiahly pohyb končatín proti malej, postupne rastúcej sile, ktorá aktivuje stabilizáciu spomínanej svalovej špirály.  Prostredníctvom elastického lana sa nám začnú posilňovať svaly a zároveň naťahovať v čase, kedy prirodzene relaxujú. Tento efekt nám poskytuje posilniť a natiahnuť všetky dôležité svaly tela behom 10 minút. Je to časovo nenáročný pohybový program, ktorý Vám pomôže zbaviť sa bolesti a postupne navrátiť telo do   svalovej harmónie.

 

Skupinové cvičenie pri hypermobilite

Slovo „hyper“ znamená viac a „mobilný“ znamená pohyb. Hypermobilita sa teda popisuje ako nadmerná kĺbna pohyblivosť v zmysle aktívneho, ale aj pasívneho pohybu v kĺbe. Kvôli hypermobilite sa kĺby ohýbajú až príliš, čo spôsobuje vyvrtnutia a natiahnuté väzy. Ak ste videli niekoho, komu sa kĺby až príliš ohýbajú, znamená to, že kolagén (pevné vláknité spojivové tkanivo medzi kĺbmi) sa ľahšie roztiahne.

Každý z nás má v pohybe svoje fyziologické hranice, no každý ich má iné. Uvoľnené väzivá prinášajú bolesť a zvyšujú riziko zranenia, ak sa ohnú nad hranicu normy. Neodhalená hypermobilita môže vysvetliť, prečo niektorí ľudia zažívajú problémy s boľavými a stuhnutými kĺbmi a svalmi.

Hypermobilita má okrem zvýšeného rozsahu aj veľa nepriaznivých faktorov. Následkom hypermobility sa  poškodzujú šľachy, väzy v zmysle preťaženia. Z dlhodobého preťažovania potom môžu nastať bolesti. Tých sa treba zbaviť a nepokračovať v chybných návykoch, aby sme si ešte viac neuškodili. Pri hypermobilite hrozia napr. opakované luxácie, deformácie kĺbov, syndróm nestabilného kolena, hernie, kompenzačné blokády a iné.

Z toho vyplýva nasledovné: hypermobilite treba predchádzať! Liečba prebieha formou pohybu. Fyzioterapia je v prípade hypermobility označovaná ako pilier pri liečbe muskuloskeletálnych prejavov hypermobility. Hlavným zámerom rehabilitačnej terapie je využitie svalového aparátu ku stabilizácii nestabilných segmentov, ktoré sa následkom hypermobility veľmi často vyskytujú. Zásadné je posilniť a aktivovať svaly a svalové skupiny, ktorých funkcia sa priamo týka instabilných segmentov. 

Počas cvičenia sa nepodporujú krajné, čiže hypermobilné polohy, aby ste si nepreťažovali šľachy a väzy. Dôraz sa kladie na spevnenie a zastabilizovanie tela. Dôležitá je správna centrácia kĺbov, ktorá je sprevádzaná správnou aktivitou svalov. 

V rámci fyzioterapeutických metód na stabilizáciu segmentu sa využívajú princípy aproximácie, rytmickej stabilizácie, stabilizačný zvrat, reflexné pôsobenie, cvičenie v uzatvorených kinematických reťazcoch a aplikácia senzomotorických prvkov. Aby bola hypermobilita riešená komplexne, je nutná aj správna edukácia pacienta o problematike hypermobility a dodržovanie preventívnych opatrení. 

Poznámka:

Všimli ste si, že máte pri pohybe zvýšené prelamovanie lakťov alebo kolien? Ste ohybnejší ako ľudia okolo Vás? Dokáže previesť pohyb ako na obrázkoch v texte? Potom je tento program vhodný práve pre Vás. 

V prípade nejasnosti nás neváhajte kontaktovať, radi Vám poradíme.


 

Dôležité informácie


MiestoFunaction Fyzioterapia, s.r.o., Jána Milca 52 v Žiline v krásnych nových priestoroch
Trvanie cvičenia50 minút
Doba kurzu10 týždňov
Cena60 € (10 lekcií)/ 6 €/ 1 lekcia
Maximálny počet klientov v skupine5
Čo ak sa nemôžem zúčastniť?V prípade vymeškania z dôvodu choroby, alebo iných závažných okolností ponúkame možnosť náhrady cvičenia v inej skupine po dohode, alebo posunutie miesta inému klientovi.
Prečo cvičenie len v jednej skupine?Našim cieľom je vytvorenie skupiniek s ľuďmi na podobnej pohybovej úrovni , aby ste mali možnosť sa bližšie spoznať, utvoriť nové priateľstvá a aby sme pri cvičení mohli každým týždňom navyšovať záťaž.
Ako sa objednám?Prostredníctvom rezevačného formulára (nižšie), e-mailom, alebo telefonicky

V prípade akýchkoľvek otázok nás neváhajte kontaktovať prostredníctvom kontaktného formulárae-mailom (info@fyzioterapiafunaction.sk), alebo telefonicky (0907 512 390).

 

Rezervačný formulár

 
Výber skupiny
 
DNS skupina A (pondelok 16:30)DNS skupina B (pondelok 17:30)DNS skupina C (pondelok 18:30)DNS skupina A (streda 16:30)DNS skupina B (streda 17:30)DNS skupina C (streda 18:30)SM systém (streda 15:30)Cvičenie pre seniorov (štvrtok 11:00)Cvičenie pri hypermobilite (utorok 15:30)
 
 

Políčka označené * sú povinné